A Chivalry: Medieval Warfare egy középkori FPS/TPS játék, csodás grafikával (Unreal Engine 3), eredetileg Multiplayer-re kihegyezve és az eredeti játék STEAM-es, de a megfelelő játékot "beszerezve" természetesen előcsalható az OFFLINE (internet nélküli) LAN lehetőség.
Előtte azonban a játékról pár szó. Számomra szokatlan volt, lévén középkor, tehát nem voltak lőfegyverek és eleinte hamar leabároltak a számítógép ellenfelek, szóval a tréning pályát ajánlom mindenkinek szíves figyelmébe. Az ütközetek félelmetesek, igazi monstre csaták/harcok résztvevői/elszenvedői lehetünk, a grafika üt, bár néha "túl" valóságos, ahogy repülnek a végtagok/fejek és fröcsög a vér, ezért gyermekeknek és gyermeki lelkületű felnőtteknek nem ajánlott. :) Egy elég konkrét játékbemutatót itt olvashattok (persze magyar nyelven), amiben leírják a különféle kasztokat is (Archer, Man-at-arms, Knight, Vanguard). A játékmódok a következők lehetnek:
- Team Objective
- Free For All (Deathmatch)
- Team Deathmatch
- King of the Hill
- Last man Standing
- Capture the Flag
- Duel Mode
Nálam a "Revolt"-féle változat működött (ez már tartalmazta a Deadliest Warrior kiegészítőt is). A működéshez nekem még kellett egy úgynevezett "CMW Launcher V8.0.cmd" indítófájl (letöltés innen). Ezt elindítva egy kis menü jelenik meg, ahol szervert tudunk csinálni (pálya kiválasztás, botok hozzáadása; tulajdonképpen egy dedikált szerver lesz a gépünkből) és a Launcher-en keresztül tudunk csatlakozni (akár a saját szerverünkre is). Ha a játékban bent vagyunk, használhatjuk a konzolt is különféle parancsok beírására (itt találtok erről leírást), de ez már csak ráadás; nem létszükséglet a LANhoz.
Max létszámot tekintve bőkezű a program, akár 32-en játszhatunk, de ezt a szervernek (és a hálózatnak) is bírnia kell szusszal.
Ajánlott gépigény:
CPU: Core 2 Quad Q6600 2.4GHz / Athlon II X4 615e
RAM: 4 GB
VGA: 1 GB (Geforce/Radeon)
HDD: ~9 GB